- storleken har blivit något mindre än MX630
- maxspänningen ökad till 35V
- användbar även i MOTOROLA-system
- programvaran i dekodern kan uppdateras med MX31ZL, MXULF och MXDECUP
- förbättrad reglerinställning för klockankarmotorer, t.ex. Faulhaber, Maxon, o.s.v. (CV9,CV 56)
- möjlighet att klara korta strömavbrott (med kondensator)
- full NMRA "funktion mapping"
- rangeringsfunktion
- lödöar för att ansluta "SUSI"
- signalstopp med Lenz "ABC" asymmetriska DCC-signal
- hastighetsinställning i km/tim (CV 135)
- konstant bromssträcka
- "RailCom" dubbelriktad kommunikation enligt NMRA 9.3.1 och 9.3.2
- simulerad axeldetekter (CV 133) och ljuddekoder via SUSI (för att få bättre synkront ljud för ånglok)
- inställning av fördefinierad CV-grupp (styrs via CV 8), f.n. enbart norska E-lok (kommer för egendefinierade CV-inställningar för t.ex. byte mellan hemma- och klubbanläggning)
- förbättrad konfigurering av funktionsutgångar (CV 61)
MX623R
Lika MX623 men med stickpropp, i överenstämmelse med NMRA RP-9.1.1 medium (8-polig).
MX623P12
Lika MX623 men med PluX-12-anslutning.
Tekniska data
Spårspänning |
max 35 V |
Motorutgång kontinuerlig belastning |
0,8 A |
Motorutgång korttidsbelastning |
1,5 A |
Belastning 4 st funktionsutgångar |
0,5 A totalt |
Total belastning MX623 |
0,8 A |
Logiknivåfunktion förstärkt med M4000Z |
0,5 A |
Temperaturområde |
-20till+100 °C |
Dimension (l x b x h mm) |
20x8,5x3,5 |
Kabellängd MX623 |
120 mm |
Kabellängd MX623R |
80 mm |
|